He needs another chance to live



Det var en gång en kille som hette Jimmy. Han var trummis i ett av världens bästa band, nämligen Avenged Sevenfold. En dag skrev han en låt som några år senare kom att bli min favoritlåt. Den här låten handlade om att dö i förtid. Afterlife var namnet på denna låt.

"I am unbroken, I'm choking on this ecstacy. Unbreak me, unchain me, I need another chance to live!" sjunger Jimmy. Skriker nästan. I sticket, bakom M Shadows lead vocals.

Den 28 december 2009 begav sig Jimmy till Afterlife på riktigt. Endast 28 år gammal.

Jag hatar det! Varje gång jag tänker på att han inte finns längre känns det så himla overkligt. Jätteoverkligt. Han var den bästa. Om jag ska utnämna någon till min förebild så är det honom. Ingen kändis död har berört mig lika mycket som The Rev's. Ja, The Rev, namnet han var mest känd under. Men jag gillar att kalla honom Jimmy.
Bandet har själv sagt att de kanske aldrig kommer hitta en permanent ersättare för honom. Men det är klart, The Rev är oersättlig.

Don't know what else to say man.



Åh. The Rev.
Han ser så nördig ut, fast vi gillar honom ändå. Ibland ser han väldigt emo ut, vi gillar honom då också. För vi vet ju att han mest bara är amazingly crazy.
"Han ser så rolig ut, man vill ba va hans bästa vän" sa min bror på julafton. Det är så sant. Man kan ju inte annat än älska hans dubbelhaka heller. Hah. WE FUCKING MISS YOU!!!



Har på mig min Afterlife-tröja idag.
Målade själv texten. I am choking on this ecstasy, I need anoher chance to live. En del av det Jimmy sjunger i låten Afterlife.



På min klottervägg.
Impulsgjorde en liten minnesplats med gotisk kalligrafi en kväll. See you in heaven!




The Rev's trumset
i slutet av Nightmare-videon (klicka på bilden), som är tillägnad honom och inspirerad av hans favoritfilm Jacob's Ladder (1990).



Afterlife och A Little Piece of Heaven live in the LBC. Totally awesome. Den sistnämnda, när han sjunger det tjejen egentligen sjunger och sedan sista refrängen då hans röst blandas med M Shadows, det är underbart! För Jimmy hade en grymt cool röst utöver det fantastiska trumspelandet. Det är på grund av hans sånginsatser som Critical Acclaim är så himla bra också. Och hans skratt... i både Afterlife och A Little Piece of Heaven (inte i live-versionen), ahh.



Klassiker. Klicka på bilden and it will all make sense.

R.I.P James Owen Sullivan! The Reverend Tholomew Plague.

▼ Emelie's WickedTime säger

så tragiskt att han dog. R.I.P

2010-12-29 ✖ 16:44:46
http://wickedtime.blogg.se/
▼ sofia säger

Sv: visst är det? :)

- usch, det är så sjukt att han är borta. Det kändes konstigt att se dem live, för det var inte jimmy som satt bakom trumsetet.. /:

2010-12-29 ✖ 20:36:08
http://sofiaapersson.blogg.se/

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Ditt namn:
Hänger du här ofta?

E-mail (om du vill):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Oh shit, what's in the bucket?


Trackback