Nyårslistan som alla gör, fast en bättre


Jag genom 2011. En bild för varje månad.

Fem händelser som varit bra 2011:
1. Den 18:e juni stod jag och trängdes bland flertal människor, majoriteten var killar som var längre än mig. Man ambågades, knuffades och gjorde sitt bästa för att inte tappa fotfästet. Det var inte alls jobbigt, för framför alla dessa personer tornade en stor scen upp sig, och på scenen befann sig det bästa bandet jag någonsin skådat, hört och älskat. Avenged Sevenfold. check this out
2. Det känns skönt att få vara spontan ibland, och att vara snäll med sin lillebror. Typ som att ta med honom till Stockholm för att se hans favoritband, Red Hot Chili Peppers, live i Globen dagen efter man bokade alla biljetter. check this out
3. Det är också kul att planera sånt månader i förväg. Eastpak Antidote Tour var awesome och A Day To Remember, som var headliners, var grymma. check this out
4. Att börja snacka med det där bra bandet Itchy Daze efter deras spelning på Rock On The Hill, tycka de är väldigt trevliga och sedan få hänga med till deras hotell för lite efterfest. En efterfest som mest bestod av att chilla, snacka musik och dricka öl, Absinthe och Minttu (separat såklart).
5. Att börja prata lite med en likasinnig, och med det få en ny vän. Ja, vi kanske tycker olika om hundra saker, men så är det ju den där lilla detaljen som betyder så mycket. Kärleken till Avenged Sevenfold. Att äntligen kunna prata om dem så mycket man önskar, utan att känna sig som en besatt nörd. Och att sedan inse att man kan prata om så mycket annat än Sevenfold är ju verkligen inte någon nackdel. Linnea Lundberg!


photo by izabell - älskar dina foton från årets konserter/festivaler!

Fem händelser som varit sämst 2011:
1. En natt, efter en otroligt glad och kul dag samt kväll, blev jag plötsligt väldigt bitter. Jag vet inte vart det kom ifrån, men det bittra gick snart över till något värre och tillslut kunde jag inte se någon mening med att finnas, med att leva. Jag kände mig som en åskådare till alla andras liv. Jag fanns inte. What to do liksom? Well, jag sprang ner till hamnen, hoppade i havet och försökte simma tillbaka till livet. Jag ville aldrig dränka mig själv, jag ville bara finnas igen.
2. Dagen efter var jag tvungen att gå på balen med ett påklistrat leende och i en klänning som fick mig att se fet ut. Egentligen ville jag bara vara hemma och dö.
3. Alla stunder jag känt mig ensam, bortglömd och dissad. Folk brukar inte tycka om att känna sig så, och jag är inget undantag. Tur att jag inte är svag och låter det bryta ner mig, och att jag faktiskt har ett par personer som jag vet bryr sig.
4. Den sega hösten som clueless och arbetslös. Det må ha varit kul att ha tagit studenten, men tomheten som kvarstod resten av året hade jag gärna sluppit. Alla gick vidare och där stod jag ensam kvar utan någon aning om vart jag skulle. Vad fan gör man nu liksom?
5. Åsele marknad. Dead By April var bra och jag hittade fina drömfångare, men sedan var det allt det andra. Tillbaka till punkt tre.

 
Vilka kläder har du använt mest?
Smala jeans och t-shirts i killmodell. Antingen med bandrelaterat motiv eller egentryckt. I många fall både och. Gärna oversize, oavsett tröjmodell. Rockig/slapp/careless stil i allmänhet. Mycket basfärger, mest svart och grått. Mina största inspirationskällor har varit Taylor Momsen, Luanna (Le Happy) och... random rock-snubbar.

Vad har du lyssnat på för musik?
Allra mest Avenged Sevenfold. Mycket metalcore, men även rock, hårdrock, metal. 5% övrigt. Här har ni en Spotifylista för att göra det hela lite enklare: Tvåtusenelva-listan

Vad för filmer och tv har du tittat på?
På bio: Narnia: The Voyage of The Dawning Treader i januari, Fast Five i maj, Harry Potter And The Deathly Hallows Part 2 i juli och Breaking Dawn Part 1 i november.
Bästa filmerna jag såg i år (som jag inte sett innan 2011): Black Swan, Cirque Du Freak: Vampire's Assistant, Devil, Easy A, Eurotrip, Himlen är oskyldigt blå, Inception, Jennifer's Body, Kronjuvelerna, P.S. I Love You, Prince of Persia, Push, The Runaways, Scott Pilgrim vs. The World, Scream 4, Sex And The City 2, The Social Network, Source Code, Spider-Man, Step Up 3D, Tangled, Transformers, Water For Elephants och Zombieland.
Och några kära favoriter sedan förut: Alla Harry Potter-filmer, alla Narnia-filmer, Adventureland, Alpha Dog, Brokeback Mountain, Jumper, Kick-Ass, The Last Song, Lords of Dogtown, Nowhere Boy, Remeber Me, She's The Man, Step Up 2: The Streets och Titanic.
Såg inte så himla mycket på tv tbh, men en sucker för tv-serier är jag allt. Detta är alla jag såg under 2011: 90210, American Horror Story, Glee, Hannah Montana, LOST, Pretty Little Liars, The Vampire Diaries och Veronica Mars.


Vilka människor har du hängt med mest?
Harriet, Alex, Izabell, Kim och Linnea (mupp-Linnea). Mest dem ja.

Vilka nya personer har du lärt känna?
Linnea (som älskar Avenged Sevenfold). Har snackat med en del nya personer, men ingen annan jag lärt känna riktigt. Hur som haver, är verkligen glad över att fått lära känna Linnea!

Vad är det vackraste du fått under 2011?
Tillit? Eller okej. Sånt man kan ta på: Fick min foREVer-tatuering i studentpresent, den är underbar. Och cd-skivor. Har fått Nightmare och Waking The Fallen av min lillebror. Musik är fint. Speciellt när det är Sevenfold.

Vad har du läst?
Inte så mycket böcker. Inte så mycket över huvud taget. Bloggar kanske. Deathbat News. Fast okej då, några böcker har jag allt läst:
Audrey av Robin Benway
Beautiful Dead, bok 1: Jonas bok av Eden Maguire
Before I Die av Jenny Downham
Gossip Girl av Cecily von Ziegesar
Tiger av Mian Lodalen
Vargbröder, del 5: Ondskans Schaman av Michelle Paver
Vargbröder, del 6: Vålnadernas Berg av Michelle Paver

Årets bästa video?
Musikvideo: So Far Away med Avenged Sevenfold. Inget som helst kan slå den, det ligger för mycket känsla bakom. http://youtu.be/A7ry4cx6HfY
Youtube-video: Bryan Stars-intervjun med Ben Bruce och Danny Worsnop från Asking Alexandria. Seriöst. Så bäst. De framstår som världens douschar så jag fattar inte varför jag älskar den så jävla mycket. http://youtu.be/WuZRGCr9uyQ


Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
Ja. Många saker. Alla kanske inte var så märkvärdiga, men ändå. Det mest oväntade var väl ändå att jag fick festa med ett rockband på ett hotellrum. Och det hände precis två veckor efter jag la till det på min bucketlist. Jag menar, det var inte precis så att jag gjorde något för att få det hända.

Vilket var det bästa köpet?

Alla tågbiljetter, konsertbiljetter och min vinterjacka.

Vad spenderade du mest pengar på?
Tågbiljetter. No doubt. Att åka till Göteborg är fan inte billigt. På andra plats kommer festival- och konsertbiljetter.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit tag i saker nu i höst. Men jag har varit så clueless, så... Jag vet inte. Förmodligen önskar jag att jag varit ett bättre jag, men samtidigt har jag försökt, kanske inte mitt bästa, men tillräckligt ändå. För jag kan inte säga att jag ångrar något. Inget alls, för sån är inte jag. Jag ångrar nog inte ens mina misstag. Om de aldrig hänt behöver det inte betyda att allt hade varit bättre.
Trackback