Red Hot Chili Peppers, Globen 12 oktober








Heeey now, we've gotta make it rain somehow.

Våra platser sög ju inte alls, man såg faktiskt mycket bättre än vad man kan tro (när man till exempel tittar på fotona utan zoom). Våra platser var nämligen placerade (högt) ovanför scenens ena kortsida. Och nog för att jag är mer för mindre konserter var det ändå grymt häftigt att få sitta i ett fullsatt Globen. Men måste medge att det inte var utan att slänga längtansfulla blickar mot folkhavet framför scenen. Men nåväl.

Det var riktigt häftigt. Golvet hade en stor bildskärm i form av deras logga. Coolt. Hade verkligen inte väntat mig det (säger jag som är van vid mindre scener och backdrop).
Och de åtta bildskärmarna i taket var väldigt flexibla av sig, so to speak.

Verkligen värt tycker jag. Bra setlist inklusive tre låtar encore. De spelade till och med Higher Ground (som jag dansade till förra våren). Lyckades ju faktiskt få några hyffsade bilder också.
Jag gillar inte ens att fota på konserter egentligen.
Trackback