Summer edition


Fick en fin lista att svara på av Frans Strandberg. Inte personligen naturligtvis. Det var snarare så att jag snodde den.

Var tillbringar du sommaren?
Egentligen på precis samma ställe som alla andra dagar om året, men lite mer utomhus. Hemma i Åmynnet alltså. Granne med havet. Ganska mycket inne i Örnsköldsvik också. För att inte glömma alla timmar jag spenderar i Högland hos världens finaste person. Inklusive hans bil. Ja. På det stora hela är det ändå fint och mysigt här i Höga Kusten, men om jag får välja är jag långt borta nästa sommar.

Med vem?
Med Kim många dagar, med min familj andra. Jag har inga problem med att vara helt själv heller. Plus allt coolt folk som hakar på då och då. Precis samma folk jag hänger med annars, fast kanske lite oftare. Men jag vet inte om det beror på att jag helt enkelt hänger med folk mer numera.

Vem ser du helst på Allsången (LOL!)?
Jag tittar inte ens på tv. Sprang och kikade lite när Dead By April var med, men jag ligger hellre och läser Arvtagaren.


Berätta vad du vanligen gör en solig och varm sommardag på semestern.
Vaknar helst vid tio. Om jag är hemma ser morgonen mest sannolikt ut som här. Ligger gärna ute och läser, lyssnar på musik. Det skulle vara grymt om någon vänlig själ ville följa med och bada, men det händer ju cirka aldrig. Nästa gång drar jag banne mig själv! Rymmer iväg på min blå cykel bara sådär.
Nä, men in all seriösness. Chillar gärna bara bort dagen, endera själv eller med folk. Kanske med en glass. Kanske petar på kaninerna. Kaaaaanske kanske går på stan, om jag är på det humöret. Sedan avslutar man med grillning.

Berätta vad du gör en sjukt regnig sommardag.

Lodrätt, fem bokstäver. Hårt och kallt, kräver el. Vad kan det vara? Kan det vara herr dator kanske? Inklusive i-n-t-e-r-n-e-t. Och allt som följer med det. Eller så ser man på LOST med Kim. Tycker faktiskt att regn är mysigt. Det hindrar inte mig från att göra typiska supersomriga saker heller. Typ som att åka båt. Inga problem att springa runt på Gröna Lund i regnet heller. Går gärna på stan också. Gillar när mitt hår blir sådär härligt rain-chic. Det är ju nästa big thing, ni vet.

Tre böcker du vill läsa i sommar:
Jag är glad om jag tar mig igenom en bok! Arvtagaren skriven av Christopher Paolini läser jag just nu. Fjärde och sista boken om Eragon drakryttaren. Har läst tio kapitel av 7964q78946 typ. AHH! Dör av spänning! Mitt huvud blir alldeles snurrigt av alla välbeskrivna strider och fantasypolitik. Man ba okej, jag fattar precis. Not.


Krille, jag, Linnea och Sanna på Skellefteås Stadsfest

Vem ser du fram emot att träffa i sommar?
All of the people! Vill ba krama hela världen! Fast nä. Jag har faktiskt träffat alla jag velat och planerat att träffa den här sommaren. Åkte upp till Linnea i Skellefteå i slutet av juni, fick träffa lite av hennes folk där och hade det trevligt. Och nu igår/idag hade vi besök av min moster och min kusin Emma, hur trevligt som helst. Och Alex och Ceder är hemma från var sin ort på sommarlov, så de har hakat på några grillkvällar... Äh, vill hänga med alla mina vänner! Alla är awesome! Jag tycker vi ska dra och bada.

Gillar du att sola och bada?
Nej, det är därför jag vill fara och bada med alla mina vänner. GODDAMMIT! Jag älskar att bada! GAHHH! Men alla har vuxit upp och ingen vill bada med mig längre. Bada med roligt folk är ju det bästa! Har alltid varit. But now I'm all alone with my beach dreams. Bu. Vill ha sol varje dag och typ bo på stranden och bara äta nektariner och mackor med sallad på varje dag. Simma runt och plaska i vattnet som en sju-åring. Flyta runt på ett fett traktordäck. Hoppa från flotten men vara för dålig för att dyka. Sola är inte helt fel det heller, krypa ner i sanden och bara mysa in sig. Har fått nöja mig med att ligga verandan hela sommaren. Eller typ en gång för vädret har varit så jäkla kasst ju. JU.

Vilken är din bästa sommardrink/dryck?
Allt som är iskallt och gott. Iskallt vatten i morgonsolen. En iskall Coca Cola ute på gräset. En iskall öl med lite schysst folk. Eller typ varm choklad med marschmallows och grädde när det är regnigt och kallt och man bara vill krypa in under en film och mysa sig fast förevigt.


Vilken är din bästa "sommar-look"?
Kan man få gå i bikini varje dag eller? Kläder är jobbigt. Jag har en jättefin svart med en tiger på asset som ba rawr. Låt gå för en slapp t-shirt eller ett linne över då. Och shorts. Jeansshorts är bäst. Korta fransiga med hål och nitar och färg och scheisse. Man ba awww. Fast skönast är det ju att gå utan byxor, ba gömma sig i en stor tröja i killmodell. Mums. Och glöm för guds skull inte solglasögonen! Det ska vara billiga från Gina eller Cubus. Och flip flops eller billiga sandaler från H&M på fötterna alla dagar.

Vem hoppas du att få hångla med?
Synyster Gates. Duuuh! Ian Somerhalder går bra med. Yup.... But hey wait! OMFG! I think I just... wait... hfdbv<jhvfj. WHO IS THIS NOW?!! Gaaaaah I just found... sefghsfbghgshy..... distraction alert!! hbgflh<ksjg Nope. Screw those other random dudes, I want this hot motherfucker right here:

Han vill jag hångla med!

Berätta nåt sjukt sommarminne.
Eh. När vi var i Legoland när jag var 12 och gick asmycket utåt med fötterna! SJUKT! Seriöst, blev fett mobbad för det. AV MINA FÖRÄLDRAR! Vi har det på film. Eller året innan. Var kär i Harry Potter och kunde alla repliker till Hemligheternas Kammare. Sen byggde jag och mina kusiner trollstavar och lekte Hogwarts i ett gammalt hus. Skitkul. Jag älskar min barndom :') Min högstadietid var allt annat än intressant däremot, så där finns inget värt att nämna.
Och förra veckan gick jag över 2.5 mil mitt i natten. Var skittrött och hade inte ätit på över åtta timmar. Men jag kunde inte sova. Sen åt jag korv med bröd och cyklade ytterligare en mil. Då hade det blivit morgon sedan länge. Det var rätt sjukt.

Men okej, på riktigt. Förra sommaren hette alla nya jag träffade Fredrik. Och jag sov utanför Göteborgs Centralstation i regnet för att jag inte hade någonstans att ta vägen. Och 2010 när Kim, jag och Izabell dygnade i Göteborg så råkade vi stöta på två flummiga och fulla Helsingborgare som vi hängde med halva natten. De var fan awesome.

Finns det någon downside med sommaren?
Det finns downsides med allt, även det allra bästa. Men jag gillar sommaren i sin helhet. Men alla myggor kan gå och dö.


Vilka festivaler kommer du upplevt när sommaren är slut?
Denna sommar blir det inga festivaler faktiskt. Var nära att dra ner till Göteborg på Metaltown, men sket i det. Orkade inte. Det var egentligen inga band som lockade. Skulle ha varit Adept (som jag redan sett), Trivium och In Flames i så fall. Men insåg att jag inte pallade och tog vara på sista veckan på praktiken istället. Däremot såg jag Amaranthe på Stadsfesten när jag var uppe i Skellefteå.

Använder du spf? Isåfall: vilken faktor?
Ja självklart! Har spf 30 på läpparna. Brände dem på midsommar så att... Sedan varierar jag mellan en spray med spf 15 och en med karoten (som gör en brunare) på spf 6.

Kan du tända en grill? Vad har du helst på grillen?
Det vet jag inte, jag har aldrig försökt. Jag låter mina män sköta det där. Grillat är gott! Och jag är inte bäst när det kommer till matlagning direkt. Grilla korv med bröd lägereld-style det är mer min grej.

Är det lättare att älska sig själv på sommaren?
Nej, inte alls, men jag finner det enklare att trvivas med livet. Jag tycker om sommaren helt enkelt, vantrivs i kyla och snö så det säger sig självt. Det är skönt att slippa bylsa på sig flera lager med kläder för att gå utanför dörren. Det är trevligt att ströva runt i en sommarvärld, för att inte tala om nätterna.
Det kanske är lite klyschigt det här med att allt blir bättre på sommaren, men mina bästa barndomsminnen utspelar sig faktiskt under det ljusare halvåret. Jag har alltid gillat sommaren, så är det bara.


▼ ellinor sjöberg. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ säger

sv; mössa äger, går inte att leva utan :D!
och är ju fasen kallt :o

Svar: INDEED! Man kan inte ha för många! Ja, kallaste sommaren jag varit med om, inte okej :(
Ida ☯ the sky under the sea

2012-07-29 ✖ 21:52:38
http://ellinorsjoberg.blogg.se

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Ditt namn:
Hänger du här ofta?

E-mail (om du vill):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Oh shit, what's in the bucket?


Trackback