Hey baby, I'm a rockstar

A song from an artist (band member) I am attracted to: Breathless - Asking Alexandria
Ben Bruuuuuuuuce! Det är gitarristen. Han är snygg. Och har en awesome brittisk dialekt! AWWW!
 
A song for a romantic dinner: Fame>Demise (acoustic) - Woe Is Me
Jättemysig låt. Superfin. Fast texten är ju ganska breakup-ish. Men man får väl dissa texten för den är ju braaa!
 
If I were to release an album, this song would be on it: Not The American Avarage - Asking Alexandria
Alltså. Har drömt om att göra en riktigt soft nästan-akustisk, mysig un-screamo-cover av denna ett bra tag. Bara för att texten går "I knew when I first saw you, you would fuck like a whore". Kontrast ni vet. Den eller en metalcore-version av en Miley Cyrus-låt.
 
A song I'd sing when drunk: Party Rock Anthem (radio edit) - LMFAO
Åh, jag vet inte. Men jag vet att jag har mycket lättare för att ignorera skitmusik och låtsas att den är ganska okej.
 
A song in the current charts I like the most: This Is Love - will.i.am feat. Eva Simons
För att jag har såååå stor koll på topplistorna. Men jag tror att den här platsar på topplistan.
 
A song from a classic rock band: (Don't Fear) The Reaper - Blue Oyster Cult
För att den är bra.
 
A song from an artist/band I'd love to see live: Second & Sebring - Of Mice & Men
En fördel med att gilla något mindre band är att de inte säljer slut på en minut, nackdelen är att de inte kommer till Sverige. Och ni, Shayley ska med!
 
A good song for a break up: Don't Go - Bring Me The Horizon
Hur ska jag kunna veta? Har aldrig varit med om något sånt. Ska man ha en låt att relatera till eller en som får en att tänka på annat? Fast jag är ganska säker på att det skulle bli något i stil med låten ovan.
 
A song with a sexy video: Rockstar 101 feat. Slash - Rihanna
Elgittarrer, svartvitt, nitar, svart läppstift, lättklätt och... Eh ja, Rihanna.
 
A song I want played at my funeral: You Won't See Me Tonight (part 1) - Avenged Sevenfold
Himla fin låt. Skulle gärna ha den helt eller delvis instrumental eftersom texten är inspirerad av ett självmordsbrev. Pianot är i alla fall underbart.
 
Ni hittar samtliga låtar HÄR. Helt hundra!

▼ undefined säger

åh vilken rolig grej, kanske man skulle göra!

Svar: Jamen eller hur! Minns listan du gjorde som liknade denna, och hade den sparad i mitt arkiv som utkast, men alla mina utkast försvann när blogg.se gjorde om... Men så hittade jag denna! Hela listan är dock 100 dagar/låtar/frågor. Men jag delar upp och gör tio i varje inlägg :)
Ida ☯ the sky under the sea

2012-11-20 ✖ 21:12:02
http://addspirit.blogg.se/
▼ MARIA - mode, outfits & inspiration säger

Sv: me too! Kram!

2012-11-20 ✖ 21:29:43
http://mmiaas.blogg.se

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Ditt namn:
Hänger du här ofta?

E-mail (om du vill):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Oh shit, what's in the bucket?


Trackback