Musikmusikmusik

Random bild på mig från i lördags.
 
Hittade en awesome lista hos Thilde för ett tag sedan. Det handlar om musik. Tanken är att man ska ta en låt varje dag. Men det är liksom hundra! Gahh! Nä. Så jag delar listan i tio. Det kommer ta ett år att plöja igenom hela ändå haha.
 
A song I know all the lyrics to: My Understandings - Of Mice And Men
Tbh så suger jag på låttexter. Vet inte om det finns någon låt jag skulle kunna sjunga på rak arm om jag inte får ha låten igång samtidigt. Men den här är kort! Den vet jag att jag kan.
"I don't mind it, I don't mind if you're overrated, or if you're staring at the edge of the world. But keep in mind that I'm a sore eye, with blurry vision. But I can see it has to be you love, that I've been dreaming of, and if we climb this high I, swear we'll never die" x2
 
A song from the first album I ever bought: Hello! - Amy Diamond
This Is Me Now från 2005. Det första albumet jag köpte helt själv för egna pengar. Jag var 12 år och hade precis sett henne uppträda live bara 2 km från mitt hus. Jag bor liksom i en liten by långt ifrån stan så ja... Fick hennes autograf också. Tyckte den var rätt ful vill jag minnas.
 
A song from a movie: When I Look At You - Miley Cyrus
Från filmen The Last Song. Så fin film. Så fin låt.
 
A song that will get me on the dance floor: The Hardest Mistakes - I See Stars feat. Cassadee Pope
Alltså. Bästa låten! Man blir glaaaaad! Den är väldigt lugn i början. But in a way that makes you wanna sing along. Sen blir man asglad. Man kan inte sitta still. Hela huvudet ba GAAAHHjhgfjaksgf!
 
A wierd song: Flash Delirium - MGMT
Den är rätt konstig va? MGMT är rätt konstiga. Ju.
 
A ska song: Spiderwebs - No Doubt
Meeeen! Jag vet knappt vad ska är. Men här har ni en Ska punk-låt i alla fall.
 
The Eurovision Song Contest winner the year you were born: Why Me? - Linda Martin
Irlands bidrag 1992. Aldrig hört förut. Tror jag. Hur som helst... HUVVA!
 
We would win the next Eurovision if this was our song: Euphoria - Loreen
Bästa låten i schlagerhistoria har redan kammat hem skiten. Min musik, det vill säga mina kära post-harcore-band, vill jag inte ens se där. Så det så!
 
A good 80's song: The Trooper - Iron Maiden
Har inga problem med att lyssna på gammrock/metal. Gamm' som i gammal. Duh. Men tyvärr gör jag det väldigt sällan. Just denna Maiden-låt kom ut 1983.
 
The National Anthem should be changed to this song: Sean den förste Banan - Sean Banan
Hahah. Skämt åsido.
 
Ni hittar samtliga låtar HÄR. Helt hundra!

▼ Linda säger

Fin bild! Och nice lista, snor den kanske i något skede :)

2012-11-10 ✖ 20:40:28
http://thepainoflove.devote.se
▼ ava miranda säger

as nice hårfärg! :>

2012-11-11 ✖ 14:24:59
http://avamiranda.blogg.se
▼ Cajsa säger

jag gillar japanmusik, i alla fall den stil han kör då det är mer pop/rock. men håller med om seremedy. gillar dem inte heller. Men tycker det är mysko...det verkar vara många som känner till dem men jag är fan från sundsvall och jag har aldrig hört talas om dem förrän bara någon vecka sen! :O hahaha...xD

Svar: Hahah, så kan det gå ^^ Men det kanske inte är din scen riktigt? Deras stil? Jag har faktiskt känt till dem ett tag. Har en kusin vars släkting kände en i bandet. Sedan såg jag dem live på en festival förra året. Men det är väl inte förrän nu senaste tiden det börjat pratas om dem/han på riktigt, iaf här i Sverige :)
Ida ☯ the sky under the sea

2012-11-11 ✖ 23:01:40
http://cjssong.se
▼ Amanda säger

re; haha hade inte jag heller 5 avsnitt att se hade jag

2012-11-11 ✖ 23:49:53
http://fukk-tard.soclog.se/
▼ Amiee Whitney säger

sv, Tack så mycket!
Hur mår du?

2012-11-12 ✖ 00:44:12
http://amieewhitney.blogg.se/
▼ Cajsa Lindahl säger

nej men precis. :P

2012-11-12 ✖ 19:24:20
http://cjssong.blogg.se/

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Ditt namn:
Hänger du här ofta?

E-mail (om du vill):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Oh shit, what's in the bucket?


Trackback